Twarzowy dostęp
25 czerwca 2014, 11:10By raz na zawsze rozwiązać problem z hasłami dostępu (krótkie są łatwe do złamania, a długie trudno zapamiętać), naukowcy odwołali się do sposobu, w jaki nasz mózg rozpoznaje twarze. Efektem ich prac jest Facelock, czyli "Twarzowy zamek".
Koty rozpoznają swoje imiona
5 kwietnia 2019, 09:03Koty rozpoznają swoje imiona i odróżniają je od innych słów.
Głos kobiecy trudniejszy do rozszyfrowania
7 maja 2007, 10:21Aplikacje rozpoznające mowę i przetwarzające ją na tekst pisany popełniają więcej błędów w przypadku głosów żeńskich. Naukowcy prowadzeni przez doktora Syeda Alego postanowili sprawdzić, jak zwiększyć dokładność przekładu i jakie czynniki niekorzystnie wpływają na rozpoznawanie mowy.
QTC - nowy pomysł na wyświetlacze dotykowe
9 lutego 2010, 11:34Brytyjska firma Peratech rozwija interesującą technologię o nazwie Quantum Tunnelling Composite (QTC), która pozwala na budowę wyświetlaczy dotykowych i klawiszy o znacznie większych możliwościach niż dotychczas. Licencję na technologię Peratechu kupił już Samsung oraz japońska Nissha.
Składnik zielonej herbaty poprawia pamięć przestrzenną
6 września 2012, 06:08Zieloną herbatę badano i opisywano dotąd głównie pod kątem zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym. Teraz chińscy naukowcy wykazali, że wchodzący w jej skład flawonoid galusan epigallokatechiny (EGCG) wpływa na neurogenezę, wspomagając w ten sposób pamięć i uczenie przestrzenne (Molecular Nutrition & Food Research).
Duże sieci beta pozwalają na szybszą naukę języków
4 lipca 2016, 12:31Sekret, czemu niektórzy ludzie uczą się języków szybciej, może leżeć w aktywności ich mózgu podczas relaksu.
Prace archeologiczne w Zawichoście-Trójcy odsłaniają kolejne tajemnice niezwykłego miejsca
8 listopada 2022, 12:35W drugiej połowie zeszłego miesiąca przeprowadzono kolejny etap prac na stanowisku w Zawichoście-Trójcy. Archeolodzy zamierzali przede wszystkim rozpoznać zasięg i wielkość osady wczesnośredniowiecznej oraz zweryfikować hipotezę dot. XI-w. cmentarza w jej pobliżu.
Słyszy 3 głosy naraz
11 czerwca 2008, 11:50Humanoidalny robot Asimo ma na swym koncie kolejne ważne osiągnięcie. Tym razem jest w stanie zrozumieć, co mówi każda z 3 wypowiadających się jednocześnie osób. Zdolność tę wykorzystano do wydania werdyktu w popularnej grze kamień, nożyce, papier. W przyszłości Asimo poradzi sobie z większą liczbą mówiących i bardziej skomplikowanymi wypowiedziami (na razie było to tylko jedno słowo).
Pierwszy procesor probabilistyczny
18 sierpnia 2010, 08:33Od samego początku rozwój komputerów opiera się na logice binarnej. Nawet obliczenia statystyczne są symulowane. Ale już niedługo będzie można wykonywać je bezpośrednio. Firma Lyric Semiconductor stworzyła procesor nowego rodzaju: probabilistyczny.
Komputer prawie jak 4-latek
16 lipca 2013, 08:37ConceptNet 4, system sztucznej inteligencji opracowany na MIT, został poddany standardowemu testowi na inteligencję. Naukowcy z University of Chicago sprawdzili, jak radzi sobie on z testem WPPSI, przeznaczonym do badania dzieci w wieku 2,5 do nieco ponad 7 lat